İnternette mutlaka karşılaşmışsınızdır..Google da bir arama yaparsınız. Örneğin; ”spor ayakkabı modelleri” veya ”avrupa turu. ” Karşınıza çıkan reklam ve sayfalarda dolaşırsınız. Günler sonra yine bilgisayar başına geçersiniz. İnternette bir haber okurken sağda solda size spor ayakkabı modelleri yada avrupa turu düzenleyen seyahat acentalarının reklamları çıkar. Daha önce bu şekilde arama yaptığınıza göre ilgi alanınız olduğu için ister istemez buraya yönelirsiniz. Sonra kendi kendinize sorarsınız, ”beni takip mi ediyorlar acaba” diye.

Evet sizi takip ediyorlar..

Bunun adı RE-MARKETING. Google da bir arama yaptığınızda ” çerez” diye tabir edilen kalıntılar bırakılıyor bilgisayarınıza. Yasal olmayan bir şey yok. Google sizi bu konuda uyarıyor hatta bunu nasıl engelleyebileceğiniz de anlatıyor.

Google karşınıza rastgele alakasız reklamlar çıkaracağına ilgi odağınız olan reklamları çıkartıyor ve size sürekli hatırlatıyor.

Reklam veren olarak bu tarz reklamlar ile bütçenizi ilgisiz alakasız bir kitleye göstererek reklam bütçenizi boşuna harcamıyorsunuz. Ve reklamlarınız size getiri sağlıyor. Telefonlarınız çalmaya başlıyor yada internet sitenizdeki iletişim formlarından size başvurular gelmeye başlıyor. Örneklerini aşağıda görebilirsiniz.